luni, 12 ianuarie 2009

Ce stiu eu despre interviuri

Experienta mea e departe de a fi considerata vasta. De fapt am participat la un singur interviu vara asta, pentru inscrierea la un stagiu. Am mai fost martora la vreo 3-4 interviuri pentru ca incercau oamenii de acolo sa angajeze pe cineva.

Pot sa dau totusi vreo 3 sfaturi (pe langa faptul evident ca ar trebui sa ai o idee despre ce vor angajatorii pentru postul respectiv si sa stii ceva din domeniu):

- daca primesti la inceput un test de inteligenta cu, sa spunem 100 de intrebari, de obicei o parte sunt mai dificile si altele mai usoare. De exemplu testul meu avea 3 sectiuni:
1. 40 intrebari gen: aveai 3 figuri si trebuia sa alegi a patra figura care apartinea grupului dintr-un set de 4 (parca)
2. 40 intrebari gen: x si y au impreuna 12 mere. Daca x are cu 4 mere mai multe ca y, cate mere are y?
3. 20 intrebari gen: se da o secventa de numere. Care e numarul care urmeaza (cele mai dificile)
Categoria 2 era super usoara. Dar eu am avut problema ca intrebarile de acolo m-au plictisit ingrozitor. Asa ca dupa cateva am sarit peste ele si am trecut la 3. Unde a fost challenging & fun dar mi-a mancat destul timp.
La ce am vrut sa ajung totusi: Pana la urma rezultatele testului respectiv se rezumau pe foaia pe care o avea cel care mi-a luat interviul la un singur numar: numarul de raspunsuri corecte. In cazul asta probabil e mai recomandat sa te axezi intai pe a rezolva toate intrebarile usoare. Pentru a acumula un punctaj cat mai mare.

- daca ti se pune la interviu o intrebare gen cum ai rezolva problema x mai bine stai un picut mai mult, te gandesti si dai un raspuns corect decat sa te repezi cu un raspuns nu tocmai bun.

- cred ca daca interviul nu e tinut cu cineva de la human resources de obicei oamenii aia urmeaza sa lucreze cu tine si e bine sa vada in tine un om langa care ar munci cu placere. De ce zic asta.. Am fost martora la discutiile de dupa interviuri dintre cei care au luat interviuri si ceilalti colegi din departament. Ramasesera la un moment dat la doi oameni dintre care urmau sa aleaga pe cineva. Concluzia a fost ca unul dintre ei, chiar daca parea ca stie mai multe, avea o "figura total inexpresiva" asa ca s-au decis la celalalt. Ciudat motiv de a pierde un interviu? Poate ca nu e, mai ales ca cei doi, din punct de vedere al cunostintelor nu erau mult diferiti.


Si la sfarsit, o povestioara pe care mi-a spus-o andrei:
La un interviu la care a fost, cel care il intervieva i-a spus: "Si in timpul liber ce faci, ce citesti? Eu de exemplu cand am ceva timp liber ma mai uit peste sursele de la kernel"
:| mda..

Niciun comentariu: